Tempera woskow-kazeinowa, koncentrat

··Tempera woskow-kazeinowa, koncentrat

Tempera woskow-kazeinowa, koncentrat

60 

1 w magazynie

Tempera kazeinowo-woskowa

Wysyłka w okresie, gdy mogą występować mrozy czy przymrozki, tylko do punktów Żabki. Spoiwo ma bazę wodną, więc wymaga temperatur dodatnich, w punktach Żabki zawsze czeka w pomieszczeniu (w odróżnieniu od paczkomatów). Proszę o wyrozumiałość, innych możliwości nie będzie, żeby logistyka była spójna w tych warunkach, które mamy.

Spoiwo cały czas będę robić sama, logistyką będzie się zajmował mój małżonek, Dmitrii Obukhov. W tytule wpłaty proszę podawać numer zamówienia i nazwę produktu. Wysyłka we wtorki, po zaksięgowaniu wpłat.

Spoiwo jest koncentratem – na drugim zdjęciu jest pokazane, że do 100 ml spoiwa trzeba dodać 100 ml wody. Rozcieńczać lepiej niewielkie ilości na kilka dni pracy, przechowywać w lodówce. Przydatność 12 miesięcy (pod warunkiem, że do koncentratu nie wkładamy pędzli i t.d.).

Tu  https://youtu.be/wV3T6wfV01M?si=Cct_ilPTG9ilOz_ a  więcej na temat tempery woskowo-kazeinowej, w razie pytań bardzo proszę je zadawać pod tym postem na Youtube, wtedy więcej osób przeczyta odpowiedzi na podobne pytania, a dla mnie to będzie łatwiejsze do opanowania..

Sposób sporządzania farb:

  • rozcieńczamy spoiwo z wodą 1:1

  • łączymy suchy pigment ze spoiwem tak, jak zwykle robimy

  • dodajemy trochę spoiwa w czasie malowania do grubszych i średnich warstw, do cienkich laserunków i plawów można też dodawać wodę.

  • pędzli można używać troszkę twardszych niż do tempery jajowej – kuna, syntetyki, ale wiewiórka też się sprawdza

  • skończoną pracę suszymy co najmniej dwa dni i zabezpieczamy werniksem (woskowym lub żywiczny)

1 w magazynie

Kategoria:

Sposób sporządzania farb:

  • rozcieńczamy spoiwo z wodą 1:1

  • łączymy suchy pigment ze spoiwem tak, jak zwykle robimy

  • dodajemy trochę spoiwa w czasie malowania do grubszych i średnich warstw, do cienkich laserunków i plawów można też dodawać wodę.

  • pędzli można używać troszkę twardszych niż do tempery jajowej – kuna, syntetyki, ale wiewiórka też się sprawdza

  • skończoną pracę suszymy co najmniej dwa dni i zabezpieczamy werniksem (woskowym lub żywiczny)

Zalety:

  • Tempera woskowo-kazeinowa ma bardzo dobrą przyczepność do większości podłoży: tradycyjny grunt kredo-klejowy, deska (ją należy przekleić lub pomalować rozcienczonym spoiwem), zmatowiony kamień, ściana (we wnętrzu ze względu na kazeinę), cegła i t.d.

  • Pozwala malować po złocie bez dodatkowych zabiegów (jeśli nie jest za bardzo rozwodniona)

  • Można malować cienko i grubo, bez obawy przed spękaniem warstwy malarskiej (wosk jet bardzo elastyczny)

  • Tempera woskowo-kazeinowa jest dużo mocniejsza mechanicznie niż tempera zółtkowa

  • Spoiwo nie zmienia zimnych barw (w odróżnieniu od żółtka)

  • Spoiwo ma odczyn zasadowy, dlatego pigmenty, które nie można mieszać z kwaśnymi spoiwami tu są bezpieczne (ultramaryna, lapis lazuli, malachit)

  • Trzeba bardzo dokładnie myć pędzle letnią wodą

  • Można werniksować już po 48 g. od namalowania

Wady:

  • Rozjaśnia się po wyschnięciu trochę bardziej, niż tempera żółtkowa

  • Złoto muszelkowe (w proszku) na gumie arabskiej ślizga się po powierzchni