-
Matka z Dzieciątkiem na lipowej desce z tradycyjnym gruntem kredowo-klejowym, malowana temperą żółtkową mineralnymi pigmentami: azuryt, ochra czerwona i złota, biel ołowiowa, hematyt, czerń z winorośli. Wymiar ikony z ramą 33/43 cm
-
Matka z Dzieciątkiem na lipowej desce z tradycyjnym gruntem kredowo-klejowym, tło - złoto płatkowe 23 kar., malowana temperą żółtkową mineralnymi pigmentami: lapis lazuli, ochra czerwona i złota, biel ołowiowa, hematyt, czerń z winorośli, włoska ziemia zielona. Wymiar ikony z ramą 28/34 cm
-
Dyptyk "Stworzenie Świata i Rajski Ogród" został zainspirowany obrazami Jovanni di Paolo i Fra Angelico. Przedstawiają Stworzenie Świata i Wygnanie z Raju oraz Rajski Ogród, jako miejsce przebywania z Bogiem. Malowidła jako podobrazie mają egzotyczny kamień - kwarcyt azul macauba, to właśnie jego błękit tworzy naturalne chmury i ruchy powietrza w niebiańskiej przestrzeni obrazów. Obrazy zostały otoczone masywnymi ramami z ręcznie wykonanymi odlewami prawdziwych jabłuszek, jako przypomnienie drzewa z owocem zakazanym, ramy pokryte są patynowanym szlakmetalem. Wymiar każdego obrazu z ramą 37/40 cm
-
Ostatnia Wieczerza na lipowej desce z tradycyjnym gruntem kredowo-klejowym, złoto płatkowe 23 kar., malowana temperą żółtkową mineralnymi pigmentami: lapis lazuli, błękit pruski, ochra czerwona i złota, biel ołowiowa, hematyt, czerń z winorośli. Wymiar ikony z dębową ramą 20/28,5 cm
-
Rozesłanie Apostołów na lipowej desce z tradycyjnym gruntem kredowo-klejowym, złoto płatkowe 23 kar., malowana temperą żółtkową mineralnymi pigmentami: azuryt, malachitu, ochra czerwona i złota, biel ołowiowa, hematyt, czerń z winorośli. Wymiar ikony z dębową ramą 50/70 cm
-
Obraz Matki Bożej z Dzieciątkiem wzorowany na obrazie Duccio di Buoninsegnia i przedstawia czułą relację Maryi z małym Chrystusem. Ikona na lipowej desce z tradycyjnym gruntem kredowo-klejowym, malowana temperą żółtkową mineralnymi pigmentami: lapis lazuli, ochra czerwona i złota, biel ołowiowa, hematyt, czerń z winorośli, umbra naturalna, ziemia zielona, czerwień kadmowa . Tło jest zdobione wypukłym ornamentem, wielowarstwowo ukształtowanym za pomocą cienkiego pędzla z wiewiórki. Wymiar ikony z ręcznie malowaną i zdobioną ramą 34/39 cm.
-
Kilka lat temu pracowałam nad ikoną św. Teresy z Kalkuty. Jest to zawsze szczególne zadanie, kiedy znamy świętego że zdjęć. Było trochę szkiców, potem parę lat milczenia na ten temat, bo nie czułam się gotowa. Jednak ikona powstała i mam wewnętrzny pokój, gdy na nią patrzę. Minęło jeszcze kilka lat i wróciłam do tematu, tylko w miniaturze. Miniatura 10/12 cm na sezonowanej desce lipowej z gruntem kredowo-klejowym, malowana mineralnymi pigmentami (lapis lazuli, biel ołowiowa, ochra czerwona i złota, hematyt, czerń z winorośli, czerwień kadmowa, umbra cypryjska palona).
-
"Rozpalony Bożą gorliwością i nadprzyrodzonym ogniem, wybrałeś dla siebie najdoskonalszą formę życia apostolskiego, w wielkiej miłości, w zapale ducha i w ślubie ubóstwa". (bł. Jordan z Saksonii o św. Dominiku) Czas powrotów do opracowanej kilka lat temu ikonografii. W swoim czasie powstała duża ikona św. Dominika dla bazyliki św. Katarzyny w Petersburgu. Teraz - jej kameralna mała wersja. Ikona na sezonowanej desce lipowej z gruntem kredowo-klejowym malowana mineralnymi pigmentami (włoska ziemia zielona, biel ołowiowa, ochra czerwona i złota, hematyt, czerń z winorośli, lapis lazuli). Tło ikony złocone złotem płatkowym 23 karaty. Ikona jest oprawiona w ręcznie zdobioną ramę. Wymiar 18/24 см.
-
Ikona Świętej Rodziny ukazuje głęboką więź Chrystusa Maryi i Józefa, a także wielką tajemnicę Bożego działania po przez Wcielenie Syna Bożego. Ikona na desce lipowej z tradycyjnym gruntem kredowo-klejowym, tło – złoto płatkowe 23 kar., malowana temperą żółtkową mineralnymi pigmentami: lapis lazuli, ochra czerwona i złota, biel ołowiowa, hematyt, czerń z winorośli, włoska ziemia zielona. Wymiar ikony z ręcznie zdobioną ramą 17,5/22,5 cm.
-
Out of stockWerniks do ikon - GANOSIS, 100 ml (w tej i poprzedniej partii nawet jest więcej - około 120 ml). Dostawa InPost w cenie produktu, wysyłka tylko w czwartek Bardziej szczegółowo w nagraniu o werniksie: https://youtu.be/lVf_B_GhjCw?si=4r7ARnzWE1Rryg1k Werniks zrobiony według antycznej technologii z wosku pszczelego z niewielkim dodatkiem oleju lnianego, poddanych procesom, w wyniku których powstają substancje nazywane woskiem i olejem punickimi. Proces ten jest opisany w I w.n.e.: Gaius Plinius Secundus, Naturalis historia, księga XXI. Werniks będzie odpowiedni do zabezpieczania tempery na bazie jaja kurzego (wysuszonej przynajmniej przez dwa tygodnia po zakończeniu ikony), a także do tempery kazeinowo-woskowej, woskowej i do innych temper o naturalnym składzie. Werniks nie zmienia kolorów malowidła po wyschnięciu, zabezpiecza przez czynnikami atmosferycznymi i zanieczyszczonym powietrzem, szybko schnie, przez to nie zbiera kurzu. Po naniesieniu 3-5 warstw daje matową powłokę, warstwy nakładać po odparowaniu rozpuszczalnika, w zależności od temperatury otoczenia warstwa schnie od 5 min. do godziny. Po 24 g. można wypolerować powierzchnię miękką naturalną tkaniną (len lub bawełna) do uzyskania satynowego połysku. Ze względu na rozpuszczalnik (White Spirit) werniksować w dobrze wentylowanym pomieszczeniu.